Lite tid över!

Nu har jag äntligen lite tid över.
Dottern sover o maken halvligger i soffan o slötittar på Robinsson. Vi har inte följt det, så jag förstår inte vitsen med att kolla på det nu, därför sitter jag här istället. Mycket bättre!!! :-)

Den här dagen kan jag beskriva med 4 ord: "Full rulle", Toppenkul & Strålande.
Trots en tidig morgon (Kvart över fyra) så känns det som att jag inte riktigt hunnit med allt jag ville. Var på möte kl 10 o sen hem o vi hjälptes åt att städa undan o jag vek en del tvätt. O sen ville maken ut o snöröja så då hade jag det mysigt med dottern o när snöröjningen var färdig så var det dags för att laga mat o käka o sen passade vi på att duscha vår glada mysiga dotter. O kvällen har fortsatt gått i samma rasande tempo. Helt plötsligt är kl 20. Dottern sover o jag dricker kaffe... :-)

Matmässigt har det gått strålande!!! Är visserligen sötsugen o lite hungrig, men det ignorerar jag för bättre dag än så här har jag inte haft på flera veckor. Hoppas bara att jag gör rätt nu, så vågen visar minus vid nästa vägning.
Blir inte mycket till Rörelseglädje, men det beror på min förbaskade fot. Nu känner jag mig dock liite bättre, så jag hoppas att det vänt så jag snart kan ge mig ut o springa igen. Längtar som få!!! ;-)

Passar på att lägga ut en matrapport för dagen, så kanske ni som kör med Xv vill påpeka om/vad jag gör för fel.
Frukost kl 6: 1 tallrik naturell lättyoghurt med 1 dl bär o lite nötter.
Morgon-mellis kl 9: 1dl keso, 1 banan & några nötter.
Lunch: 1 bar
Em-mellis: 2msk keso & ½burk makrillfilé i tomatsås
Middag: Currykorv med ananas, sallad. (Grönsaker i korv-gratängen)
Kvälls-mellis: ½ bar.

Har hittills druckit 1,4 liter vatten o kommer vara vaken ett par timmar till så jag får nog i mig ett par dl till.

Har tänkt att jag nu varje dag ska lägga upp vad jag äter, för att jag inte ska göra några felsteg. Känns lite "pressande" att veta att någon/några håller ögonen på mig. ;-)

I januari kommer jag köra ett par helfartsveckor igen, för att ta de sista kg.

Någon gång i mars kommer det troligtvis bli en tripp till Ullared! WIIIIEEEE! Vill kunna shoppa MASSOR av fina små kläder till mig då. Så bara jag blir frisk i foten så kommer jag köra hårdkörning med att få en snygg kropp oxå... Vill slimma till mig med lite snygga muskler.

Nu har jag nog fått ur mig det jag ville. Även om det inte riktigt var det här jag tänkte skriva om igår... :-)

Ha en bra fredagkväll! O njut nu när det bara är 1 vecka kvar till jul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0