Svamppromenad

Direkt när vi kommit hem med dottern så gav vi oss ut på en "svamppromenad". Var bara in i huset o bytte skor o så tog jag på mig pulsklockan.
Startade igång den direkt vi gav oss ut. 114 min senare, 269kcal fattigare, så kom vi hem o hade minsann ganska mycket kantareller i påsen.
Eftersom att vi hade dottern med oss i sin rullstol så gick vi "bara" utmed vägen o tittade o sen gick vi en skogsväg på hemvägen o det är egentligen ganska lustigt att vi fick tag i några kantareller överhuvudtaget, för när jag var ute på träningspasset i förmiddags stod det 5!!!! bilar utmed den rundan vi nu gick ikväll.

Så nu ska svampen rensas o sen förvällas o stoppas in i frysen. Gottigt att ta fram sen o blanda i såser!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0