Kycklingpaj

Dagens middag:

                          

Receptet då...

Pajdeg:
125 g margarin
3 dl mjöl
3 msk vatten

Fyllning:
1 grillad kyckling
2 pkt bacon
1 gul paprika
Färska champinjoner
2 st burkar creme fraiche chili/paprika

Gör så här:
Blanda ingredienserna till pajdegen och låt förgrädda i 200 grader i ca 10 min.

Rensa kycklingen och skär i bitar.
Stek bacon tillsammans med champinjonerna och paprikan.
Blanda fyllningen med creme fraichen och lägg i pajskalet.
Strö lite riven ost över om man vill (Jag hade INTE det).

Gräddas i 225 grader i ca 20 min.

Ingen smalmat direkt...
Det man kan dra ner på direkt är att bara ha 1pkt bacon... Kändes väl mycket med 2.

O så rekommenderar jag sallad till. Var betydligt godare än wokade grönsaker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0