Kvällsfika

Börjar med att skriva att jag glömde ta en bild. Såg så gott ut så jag "slukade" fikat direkt!

Men kan iaf delge er receptet, så kan ni prova o se själva hur gott det är!
1 portion
1 äpple
kanel efter tycke o smak
1msk Hermesetas Lättströ (sötningsmedel)(går lika bra med vanligt strösocker)
1msk ströbröd
några mandelspån
(5gr margarin/smör)

Skala, kärna ur o skiva äpplena. Lägg dem i en liten skål, som tål att värmas i micro.
Strö över kanel. Blanda lättströ med ströbröd o häll över äpplena. Dekorera med några mandelspån. Lägg ut lite smör"spån" (inte nödvändigt).
In i micron på full effekt ca 3 min, beroende på micro. Min blev klar efter knappt 3min.
Servera med lättglass.
Ät o NJUT!!!
Smaskens!!

Skulle kunna dra ner lite på lättströ och ströbröd, men kcal gör inte så mycket där.

Totalt blev det 208kcal inkl glass, men då hade jag smör på.. Nästa gång ska jag testa utan det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0