Härliga söndag

O den är härlig, just för att vi nästan är helt klara inför semestern. Ska bara städa av köket. O det gör jag ikväll när vi käkat middag.
Pappa ska komma med sin bil idag. Får se hur den ser ut, om den behöver tvättas o städas. För i sånt fall sätter jag maken på det, medans jag o lilla skruttan beger oss ner till "grannarna" vid hallonodlingen. Jag ska knäppa kort på deras kaninungar (ca 10st) o sen hjälpa dem med att sätta ut en annons på blocket.se.
Är det uppehåll tar vi en promenad, men om det regnar så tar vi bilen ner. Känns skittråkigt att ta bilen ner, bara för ca 2 km enkel resa, men det är ju heller inget roligt att gå om det regnar. Duggregn klarar vi, men inte annars. Blir ju så nedrans blött... ;-)

Det gick bra att äta vanlig mat igår... Gjorde tunnbrödsrulle till middag. O det var nog ganska bra, för det är ju iaf hyfsat snällt mot magen. Ganska kryddlöst o bra.
Idag ska vi äta tacogratäng á la "Monika". För att fira in semestern!!!
Hoppade inte upp på vågen imorse, av den enkla anledningen att jag inte kom åt den. Maken o dottern ligger o sover i dotterns rum o innanför hennes rum ligger ju stora (dotterns) badrum o där är vågen.
Men ska kliva upp på den imorgon o se vad 2 dagars ätande har förstört... Shit vad det känns fel att äta mat. Jag kommer ju gå upp massor i vikt nu ju... :-(

Blir nog en eller par veckors nutrilett när jag kommer hem, för att bryta de "dåliga vanorna" man lägger till med, när man har semester...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0