10min snabbare

När jag idag gav mig ut på en cykeltur, så tog jag makens mountainbike istället för min "damcykel" jag cyklade med när jag var ute på 1,5 mil sist. O det "tjänade" jag 10min på!!
Trodde inte att en cykel med fler växlar skulle göra så mycket. Iofs så var det fint väder idag. Det var det inte när jag cyklade den här turen sist. REGN!!!
Det tråkiga med att det gick fortare är ju att jag inte blev av med lika många kcal... "Bara" 280kcal den här gången mot dryga 400 sist..

Men det var otroligt mycket skönare att cykla på en cykel som är fjädrad fram, när man ändå tillbringar över 1,2 mil på grusväg... Kanske var det oxå som gjorde att jag cyklade fortare idag.

Men om det ska gå på 44 min att cykla 1,5mil så får jag nog ta o utöka turen lite. Vill helst vara ute i 1 timme på cykeln. Kondition o benstyrka är aldrig fel!!! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0