Zzz Zzz Zzz

Hujedamig vad jag är trött ikväll. Höll på att somna när jag satt o nattade dottern i soffan. Inte så bra!!!
Kan ju förvisso bero på att jag gick upp halv tre i natt o sen inte sovit mer än typ 15min… O det var mellan ca tre o kvart över tre…
Sen tyckte prinsessan att vi skulle gå upp… Tvingade henne kvar i sängen till kl 5 o då gick vi in o väckte maken, som skulle köra upp tröskan o ett par vältar till asfaltsvägen där en polsk trailer skulle hämta dem kl 7… Tur att jag väckte honom så tidigt för det tog bra lång tid för honom att få ordning på tröskan. Fick lov att ta batteriet ur ”min” traktor o skicka med tröskan, för det andra batteriet var helt slut o gick inte att ladda upp heller. Så nu ska vi bara försöka få tillbaka det batteriet snart, som vi har utlånat… Hoppas det inte dröjer allt för länge, då jag snart behöver ha traktorn… Finns så himla mycket jag vill dona med ute nu, när det är vår. Så listan kan göras hur lång som helst…

                       

Jag o prinsessan började städa kl halv sex imorse. Då fick sig stora badrummet en omgång… O sen dammade vi i hennes rum o så avslutade vi morgonbestyren med att diska upp efter gårdagens middag. När det var gjort så började jag klippa till köksgardinerna. O jag hann väl nästan klippa klart när maken kom hem o allt var lastat o klart.  Då tog han över prinsessan o satte sig i soffan för att få henne o sova. Jag passade då på att gå ut o börja beskära äppelträdet. Efter ca 1 timme, när axlarna värkte så gick jag in o då hade prinsessan precis vaknat, så de gick ut o jag fortsatte med gardinerna. Alla gardiner är nu klara o jag har putsat 2 av 3 fönster på insidan. Satsar på att ta 3e fönstrets insida imorgon fm o så alla på utsidan. BEHÖVS verkligen!!

                                           

Om jag summerar min dag så kan jag enkelt säga att jag inte latat mig. Har kört fullt ös hela dagen!  Tog en liten paus vid kl 13 o följde då med familjen på 30min promenad. Skönt att komma ut o tänka på något annat. Vi stötte på grannarna o stod o snackade skit med dem bra länge. Trevligt trevligt. Då vi inte ses så ofta…

Maten idag har varit total katastrof måste jag väl säga. ”Frukost” kl kvart över fem (yoghurt) sen vid 10 när jag skulle ta en smörgås så hade maken tagit sista mackan o inte tagit fram något nytt bröd ur frysen o inte heller sade han till innan han gick ut. Då var jag måttligt glad kan jag säga, o HUNGRIG. Tog 2 digestive-kex o sen körde jag på i rasande tempo igen. Sen åt jag ingenting förrän vid 17-tiden då jag åt middag. 1 hamburgare med bröd o lite pommes. Till efterrätt tog jag 10 cashewnötter. O så nu har vi precis fikat med kaffe o 2 fullkornskakor… *skäms* Men såna här dagar har vi ibland o de måste ju komma fram de också….

Imorgon är det vägning igen o jag är nyfiken på resultatet, då jag inte motionerat särskilt mycket. Har ju varit ganska aktiv ändå, men inte motionerat… Fick ihop 8 ap när jag sprang igår o på hela veckan har jag utnjyttjat  13 av 49vb… Borde ju visa – men vi får se vad den visar imorgon bitti.. Återkommer med resultat när jag har blivit barnledig…

Nu har jag nog lyckats skriva det längsta inlägget någonsin i bloggen.
Grattis om du orkade läsa ända hit!

                                         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0