3e dagen på utmaningen.

Vaknade 7 imorse oxå. "Sparkade" liv i maken o sen åt vi frukost ihop... Dagen har jag spenderat med att tvätta, gräva i grönsakslandet, kratta gräsmattan, klippt syrenshäcken o så har jag suttit ute i solen o bara latat mig. Kom aldrig igång med städningen, men har iaf fått en del gjort...

När vi hade hämtat hem lilla prinsessan så begav sig maken ut på en promenad med dottern i vagn o jag bytte om o gav mig ut o sprang. O jag sprang längre än vad jag någonsin tidigare kunnat drömma om att springa, 7,2km... O helt ärligt hade jag nog orkat lite till, men maken o dottern satt ute i solen o väntade på mig, o jag ville inte förstöra dottern glada humör... Dessutom sprang jag ännu fortare idag, så här "fort"har jag inte sprungit någon gång i år faktiskt.... :-) Jag är fantastiskt stolt över vad jag klarat av... O nu är jag nästan säker på att jag "lätt" klarar milen i september, om inget tråkigt händer, typ långdragen förkylning, jävlig allergi eller en oplanerad lång sjukhusvistelse för dottern.

                                         

Såg tidigare idag en diskussion om hur man får alla bra saker med sig på löparrundan, så som: nyckel, pengar, mobil, mp3, vatten o liknande saker. En del svarade då att "lämna mobilen hemma, man behöver inte vara anträffbar HELA tiden". Där trampade de iaf mig på en öm tå. Jag skulle nog ALDRIG lämna mobilen hemma, dels kan det ju hända mig nåt under löparturen, o här ute på landet i skogen är det långt mellan husen... O så framför allt för att jag ska kunna bli nådd om det händer prinsessan något. Jag kommer alltid att tänka på ifall hon fastnar i ett ep-anfall eller att det blir vaising på shunten. Då vill jag bli informerad om det på en gång så jag kan ta kortaste vägen hem o komma efter, till antingen sjukhuset här i stan eller oxå de 2 timmars bilresa som det är till Uppsala...

                         

Idag löste jag mobil"problemet" genom att lägga den i en plastpåse o så stoppade jag ner den i byx-linningen, gick kanonbra att ha den där. Men då hade jag "bara" mobilen med mig, inte nycklar eller pengar eller nåt...Behövs inte här ute i bushen... :-)

Dagens mat då. 1 skiva Pågenlimpa, 1 skiva kokt medvurst, 2 dl yoghurt, 1 bit fisk, lite potatismos, remouladsås, köttfärswok, ris, grönsaker, sallad, 2dl yoghurt (igen), 1 mandelkubb, 2 kakor, 1 kopp kaffe.
O så har jag druckit 2,5liter vatten. Är nöjd med den här dagen. T.o.m. över fikat med maken. Det kunde jag äta tack vare joggingturen. :-)

L, ska vi fortsätta i 3 dagar till eller ska vi ge oss. Orkar du?? Jag kommer iaf fortsätta. Skönt att någon/några håller kollen på mig..

Nu ska jag återigen krypa upp i soffan bredvid maken, o slappa lite.

God natt o kramis bananis!

Kommentarer
Postat av: Linnéa Gaseb

Du är såååå duktig. Vad glad jag blir att du inte ser milen som en evighet längre. Jag sa ju att du kommer klara det!

Ska vi ta 3 dagar till? Visst kändes det gött att det inte var så länge vi behövde skriva??

Jag gillade det som fan.

Vi hörs imorgon, kram L

2010-04-15 @ 01:00:19
URL: http://metrobloggen.se/nikegirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0